Barnens Sportskola söker hjälpledare till våra sportskolor

Är du mellan 14- 17 år? Vill du arbeta som hjälpledare för oss vid Barnens Sportskola? Vi utökar vår verksamhet och söker nya hjälpledare till vårt team.

Gillar du att idrotta och gillar du barn och har erfarenhet av att arbeta med barn? Vill du sprida rörelseglädje och gillar utmaningar?

Då kan du vara den vi söker till vårt hjälpledarteam. Vi söker nu fler engagerade och passionerade hjälpledare till våra verksamheter: Alpin skidskola, Friidrottsskola och Sportläger under sommarlovet.

Vi på Barnens Sportskola, vill sprida rörelseglädje och lära så många barn som möjligt hur roligt det är att idrotta och vi vill inspirera till rörelseglädje, genom våra sportskolor och ge barnen en positiv syn till idrott.

Det viktigaste är inte att du är en duktig idrottare, utan det är mycket viktigare att du har en stor passion för att vilja lära våra barn hur roligt det är med idrott, samt att du tycker om att inspirera och vara en god förebild. Att vara hjälpledare för oss är ett väldigt roligt, spännande uppdrag som erbjuder dig många positiva upplevelser och glädje.

Arbetet som hjälpledare för oss på Barnens Sportskola, är ett deltidsarbete förlagt under eftermiddagar/kvällar och eventuellt helger. Anser vi att du är lämplig att arbeta för oss kommer du att erbjudas en kostnadsfri utbildning till hjälpledare.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn och idrott.

Låter det intressant?

Så här gör du för att göra en intresseanmälan till oss:

1. Skicka ett mail till oss där du i korthet berättar om dig och din idrottsbakgrund och erfarenheter av att arbeta med barn samt varför du skulle vilja arbeta för oss på Barnens Sportskola.

2. Skicka mailet till: kontakt (at) barnenssportskola.se

Vi ser framemot att höra från dig!

Fröken-Linda med Supercoacher på Barnens Sportskola