Barnens Sportskola söker lärare och hjälpledare till våra sportskolor

Vill du coacha framtidens sportstjärnor? Vi utökar vår verksamhet och söker nya lärare och hjälpledare till vårt team.

Gillar du barn och har erfarenhet av att arbeta med barn? Vill du sprida rörelseglädje och gillar utmaningar?

Vi söker nu lärare som håller i våra sportskolor samt hjälpledare som hjälper till och assisterar våra lärare. Du som hjälpcoach är mellan 15 -20 år.

Då kan du vara den vi söker till vårt lärar,- och ledarteam. Vi söker nu fler engagerade och passionerade ledare till vinterns och vårens sportskolor på snö och barmark. (Våra skidskolor alpin skidåkning samt friidrott)

Vi på Barnens Sportskola, vill sprida rörelseglädje och lära så många barn som möjligt hur roligt det är med bollsport, friidrott samt skidåkning och vi vill inspirera till rörelseglädje, genom våra sportskolor och ge barnen en positiv syn till idrott.

Det viktigaste är inte att du är en duktig idrottare, utan det är mycket viktigare att du har en stor passion för att vilja lära våra barn hur roligt det är med idrott, samt att du tycker om att inspirera och vara en god förebild. Vi ser även att du behöver vara bekväm med att prata inför en större grupp barn i åldern 4 – 10 år.  Att vara ledare för oss är ett väldigt roligt, spännande uppdrag som erbjuder dig många positiva upplevelser och glädje.

Individuell lönesättning tilllämpas utifrån utbildning och erfarenhet.

En del av Barnens Sportskolas ledarteam.

Det spelar ingen roll var du bor. Vi är nyfikna att höra mer om dig ändå och kanske kan det vara aktuellt att starta en sportskola på just din ort?

Arbetet som ledare för oss på Barnens Sportskola, är ett deltidsarbete förlagt under eftermiddagar/kvällar och eventuellt helger. Anser vi att du är lämplig att arbeta för oss kommer du att erbjudas en kostnadsfri utbildning till ledare.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn och idrott.

Just nu söker vi ledare till följande sportskolor:

Alpin Skidskola

Friidrottsskola

Låter det intressant?

Så här gör du för att göra en intresseanmälan till oss:

1. Skicka ett mail till oss där du i korthet berättar om din idrottsbakgrund och erfarenheter av att arbeta med barn samt varför du skulle vilja arbeta för oss på Barnens Sportskola.

2. Skicka mailet till: kontakt (at) barnenssportskola.se

Vi ser framemot att höra från dig!

Fröken-Linda med coacher på Barnens Sportskola