Det är vi som håller i den Alpina Skidskolan denna vinter i Hammarbybacken.

Fröken Linda- grundare och huvudcoach för Barnens Sportskola.

Fröken Linda är idrottslärare och huvudcoach för Barnens Sportskola. Förutom att hon är skidfröken håller Linda även i Friidrottsskola, Sportläger och simskola för Barnens Sportskola och så är hon Fröken, för våra hjälpledare om dagarna, då Linda arbetar som gymnasielärare i idrott och ekonomi.

Marie – är skidlärare på tisdagar och har arbetat för Barnens Sportskola några vintrar redan. Marie kommer från Norrland och hon har åkt massor av skidor sen barnsben. Just nu är Marie aktuell i TV4:s program Farmen.

Jenny är skidlärare på torsdagar och har arbetat som skidlärare för Linda i några vintrar. Jenny har ett stort intresse för skidåkning, både alpint och längdskidåkning och åker massor av skidor tillsammans med sin son Herman, som även gått Barnens Sportskola alpina skidskola.

Skidlärare Jenny
Skidlärare Marie

Matilda- Arbetar som lärare och tränar längdskidor tillsammans med Linda. Matilda kommer vara ”standby” då ordinarie skidlärare får förhinder.

Våra hjälpledare:

Noel– Är Lindas elev om dagarna och hjälper till som hjälpledare.

Isabel- Är Lindas elev om dagarna och hjälper till som hjälpledare. Isabel arbetar även på Friidrottsskolan samt på vårt sommarläger i sommar.

Samuel – Är Lindas elev om dagarna och hjälper till som hjälpledare.