Fröken & Inspiratör som inspirerar barn och ungdomar till rörelseglädje

Fröken-Linda är fröken och inspiratören som vill ge våra barn en aktiv och sund livsstil. Hennes mål är att ge våra barn och ungdomar en bra start i livet, fylld med idrott, gemenskap, inspiration och glädje, precis som hon själv fått. I grunden är Linda lärare i idrott och hälsa och ekonomi samt även personlig tränare och skidcoach på både längdskidor och alpint.

Linda är en sann eldsjäl som har tagit chansen att göra vad hon själv brinner för och detta har resulterat i flertalet olika projekt. Varje år arrangeras Barnens Sportdag med flera hundra barn på startlinjen. Barnens Sportdag, är en del i visionen, att tillsammans skapa Sveriges aktivaste och friskaste stadsdel. (Hammarby Sjöstad)

När det inte är Barnens Sportskola eller Barnens Sportdag, för barn står träning för både vuxna och barn på schemat. På sommaren anordnas Sportläger, då barn och ungdomar får pröva på olika sporter tillsammans. Linda är även gymnasielärare och  ”peppare” för stiftelsen Generation Pep.

Med hjälp av glädje, engagemang och gemenskap bygger Linda sina verksamheter och under 2013 bar detta frukt. Då nominerades hon till Guldhjärtat samt Barn & Ungdomspriset för sina engagemang för barns och ungdomars hälsa. År 2017 nominerades Linda igen, till Svenska Barn och ungdomspriset av sjöstadens barnfamiljer.

Fröken-Linda

Fröken-Linda (Linda Forsström)