Barnens Sportskola – Ett initiativ för en aktivare och friskare framtid

Barnens Sportskola erbjuder olika Sportskolor allt ifrån Skidskola till Bollskola, Friidrottsskola, Sportskola, Simskola och idrottsläger under skollov.

Bakom Barnens Sportskola står idrottsprofilen och idrottsläraren Linda Forsström. Linda är även grundare och initiativtagare till Barnens Sportdag,  som är en sportdag för våra barn. Linda vill att vår barn skall må bra och vill inspirera både barn och vuxna till ett liv, fyllt med idrott, gemenskap, inspiration och glädje. Linda driver även tillsammans med ICA, föreningen ICA Sjöstaden Running Club samt tränare för Stockholms Rullskidsklubb.

Barnens Sportskolas och Barnens Sportdags värderingarna är glädje, upplevelser och gemenskap för alla barn. Lindas idé är att erbjuda sportskolor för barn med duktiga och kompetenta idrottslärare som coacher. Verksamhetens ledstjärna är att alla barn skall kunna delta på samma villkor och utifrån sin förmåga.

För mera information om Linda Forsström finner ni Här