Sommarlov och tid att ägna sig åt sina passioner! Det gör jag, Frökenlinda som bäst genom att ägna mig åt mina passioner som är att sporta.

Så härligt med sommar och tid att ägna sig åt sina passioner, vilket man inte riktigt hinner med, då man går i skolan eller arbetar. Det är livsviktig att ha en passion i livet, för då skolan eller arbetet känns tungt, är det viktigt att få energi från något-jag får den genom att ägna mig åt sport, en passion som jag bestämt mig för att ägna mig åt hela min livstid. Att ägna mig åt olika sportaktiviteter under min fritid ger mig massor av härlig positiv energi, fina vänner, för det fantastiska med sport är att sporten förenar oss människor.

De flesta människor i Sverige idag rör sig för lite och äter för dåligt. Dessutom finns stora skillnader mellan människor utifrån var man bor i Sverige. För lite fysisk aktivitet och ohälsosamma matvanor ökar risken för bland annat depression, diabetes typ 2, sömnstörningar och hjärt-kärlsjukdom. Barnens Sportskola vill vända utvecklingen genom att inspirera och skapa mer fysisk aktivitet för barn, unga och föräldrar.

Inom kort kommer vi på Barnens Sportskola att lansera vårt senaste koncept där målet är att skapa aktivare och friskare barnfamiljer. Håll utkik här för snart berättar vi mer om vårt senaste koncept: Sporta PÅ!

Önskar er en fortsatt fin och sportig sommar!

Fröken-Linda med Supercoacher

Fröken-Linda åker skate upp till Styrns sommerskicenter.