För att barn och ungdomar ska få den bästa möjliga starten i livet är det viktigt att de rör på sig. Hos oss på Barnens Sportskola vet vi hur viktigt det är att ditt barn får en positiv syn till idrotten – det är därför våra coacher är utbildade idrottslärare med många års erfarenhet i yrket. För oss är engagemang och kvalitet det viktigaste!

Att det är viktigt med idrott och rörelse vet vi alla! Det finns många positiva sidor av idrott. Det ger barnet en hälsosammare livsstil som även ger dem större självförtroende, tillfredsställelse, gemenskap och förmågan  att koncentrera sig och även prestera bättre i skolan.

Idrotten ger även barn en starkare kroppen och förutsättningar för att växa och utvecklas på bästa sätt.

Träning för barn och ungdomar ska i första hand vara roligt. Det finns många olika sporter, så det är en bra idé att pröva sig fram och se vad ditt barn tycker är roligast. Det ger den bästa förutsättningen för att barnet ska fortsätta även in i tonåren och upp i vuxen ålder.

Barnens Sportskola anordnar olika sportskolor under året som skola i alpin skidåkning, friidrott, längdskidor, simning och orientering.  Snart inleds vårens sportskolor med Friidrottsskola vid Hammarbyhöjdens IP med start onsdagen 15 april och vid Östermalms IP. söndagen 19 april Häng med ni också! Klicka här för anmälan

/Fröken-Linda med Supercoacher

Fröken-Linda