Det känns hedrande att jag blivit invald som ledamot i Upplands skidförbund. I mitt uppdrag som ledamot vill jag förbättra och stärka barn och ungdomsverksamheten. Uppland har idag en väldigt bra och fungerande verksamhet för barn, men vi kan alltid bli ännu bättre. Tillgången till snö och kyla har även varit en brist senaste säsongerna, samt den pågående pandemin som abrupt avslutade tävlingssäsongen, tidigt i mars. I dagsläget är det oklart hur kommande säsongen kommer att gestalta sig med hänsyn tagit till nämnda pandemi.
Men att det finns ett stort intresse för skidåkning i alla dess former kan man se på olika håll, dels i den mediala bevakningen men även ute på vägarna i forma av många rullskidåkare.

Min koppling till Uppland är att jag vistats en hel del i Uppland och är fortfarande medlem i skidklubben IK Rex, en fantastisk idrottsförening med en stor bredd från barn till vuxna. Föreningens klubbstuga finns i Vendel.

Barmarksträning inför kommande skidsäsong i Stockholms Rullskidsklubb (SRK)