Lördagen 15 juni bjuder vi in till löparfest och löparlopp i lekparksparken i Centrala Nacka , i samband med Gatufesten.

Nytt för i år! Ett roligt och spännande springlopp för små ben där det händer massor av kul! Barnen får bland annat springa genom såpbubblor och bli framhejad av vår pigga Cheerleader-Cilla som springer med barnen. Tränar-Kurt hejar också tillsammans med den glada publiken.

Loppet är anpassat till åldrarna 2 till 8 år och arrangeras av Barnens sportskola.

Det blir tre olika lopp för Humlorna (2-3 år, 400 meter), Getingarna (4-5 år, 400 meter) och Bina (6-8 år, 600 meter)

Efteråt är alla välkomna till det stora gatufesten där det blir mat, musik och en massa aktiviteter för stora och små. LÄNK till startsidan och programmet.

Platsen är nedanför parkeringen vid Nacka stadshus, Granitvägen 15, där det finns en liten lekplats.

Deltagaravgiften är 250 kr, vilket inkluderar deltagande i loppet med tröja, medalj, dryck och överraskning.

Startkit med nummerlapp och t-shirt hämtas ut under veckan innan. (Plats för detta meddelas senare.) Vid mållinjen får alla en guldmedalj, dryck och en överraskning.

Evenemanget startar kl. 10.15 med uppvärmning och start av den första och yngsta gruppen Humlorna (2-3 år). Sen följer de andra två grupperna var 20:e minut med uppvärmning innan. För information om vilken starttid som är aktuellt för ditt barn, se vår anmälningssida.

Här finner ni mera information samt anmälan: