Dags för vår populära Friidrottsskola!

I höst börjar vår populära Friidrottsskola igen!

Huvudcoach för friidrottsskolan är Linda Forsström tillsammans med idrottslärarna Elisabet Pärsdotter och Elin McCallan.

På vår Friidrottsskola får barnen möjligheten att pröva på friidrottens alla roliga och spännande grenar, allt ifrån starta i startblock, kasta boll, kula, längdhopp, tresteg, häcklöpning och lära oss springa stafett. Självklart är grenarna anpassade för barn och en stor del av träningen består av lekar och hinderbanor! För oss är det viktigt att barnen har roligt, därför lägger vi mycket vikt vid att introducera barnen till friidrotten på ett lekfullt och roligt sätt.

Våra Friidrottsträningar är även den perfekta uppladdningen inför Barnens Sportdag som anordnas varje år vid Hammarbybacken.

Barnens Sportskolas Friidrottskola startar i augusti, med tre grupper och antalet platser är begränsade till bara 15 barn/grupp. Missa inte chansen att delta i Barnens Sportskolas allra första Friidrottsskola.